در دیدار هیئت بلند پایه علمی پاکستان مطرح شد: تاکید بر لزوم افزایش همکاری علمی و پژوهشی بین دو کشور تعدادی از اساتید دانشگاه‌های پاکستان روز پنجشنبه 28 دیماه 1402 ضمن دیدار از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با مسئولان پژوهشگاه به تبادل نظر و گفتگو پرداختند.

به گزارش عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در ابتدای این نشست دکتر لک زایی ضمن  خوش‌آمدگویی به هیئت پاکستانی و ابراز خوشحالی از حضور  آنها در  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع)، به سفر سال گذشته خود به کشور پاکستان اشاره کرد و گفت ارتباطات خوبی در آن سفر شکل گرفت و همچنان این ارتباط به طور مستمر ادامه دارد. رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  اهمیت  عمل به کتاب‌های منتشر شده را مورد تاکید قرار داد و  در ادامه به معرفی دانشگاه باقرالعلوم  و نمایندگی این دانشگاه از دانشجویان 30 کشور  و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پرداخت. وی اظهار داشت پژوهشگاه آمادگی همکاری در خصوص تجربیات اساتید پاکستانی در نشریات غیرفارسی پژوهشگاه را دارد.  

                                                      
سپس رئیس اداره فناوری پژوهشگاه به ارائه سامانه اردوی کتابخوان پژوهان پژوهشگاه پرداخت.
دکتر مختار احمد رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان توجه به کتاب در فضای امروزی را مورد توجه قرار داد و گفت: این سفر در راستای عمل به مذاکرات صورت گرفته سال گذشته  و انجام پژوهش‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو و فعالیت در حوزه علم و فناوری است. وی تصریح کرد: این امر مقدسی که برای پیشرفت انسانیت تلاش کنیم تا جای بهتری برای نسل های آینده بسازیم. انشالا در کنار هم قدم های موثری و مثبتی در راستای گسترش زمینه‌های مشترک برداریم. 
رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان  ضمن خوشحالی از حضور چنین  حجم گسترده ای از  هیئت دانشگاهیان پاکستانی در ایران بعد از چهل سال گفت که پیش از نوروز همایشی با حضور  دانشگاه‌های اسلامی در لاهور  خواهیم داشت که امیدوارم شما هم در آن شرکت کنید. 
در پایان دکتر نیاز احمد باختر رئیس دانشگاه قائد اعظم پاکستان اظهار اشت: خوشحالیم که این رابطه بعد از مدت‌ها دوباره شکل گرفته است. وی افزود:  ما کشورهای اسلامی در واقع ما یک امت واحده هستیم و خداوند ما را انتخاب کرده است. کوتاهی هایی از طرف ما صورت گرفته است و امیدواریم که با کنار گذاشتن اشکالات در کنار هم قرار بگیریم. اگر شاکر نباشیم خداوند کسانی را به ما مسلط خواهد کرد که عاقبت بدی  خواهد داشت.  
شایان ذکر است اساتید بازدیدکننده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دکتر خالد محمود رئیس دانشگاه پنجاب، دکتر ناصر محمود رئیس دانشگاه علامه اقبال، دکتر احمد عدنان رئیس دانشگاه دولتی لاهور، دکتر محمد عالم سعید رئیس دانشگاه آموزش لاهور، دکتر محمد سلیم مظهر رئیس دانشکده مطالعات شرقی دانشگاه پنجاب و استاد زبان فارسی دانشکده و  دکتر محمد رفیق طاهر مشاور ارشد دانشگاه علامه اقبال بودند.

منبع: اداره مرکز همکاری های علمی و بین الملل
کلمات کليدي
بازدید از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 75
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما