همایش «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر» در قم برگزار می‌شود رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر» با سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی علمای برجسته حوزه علمیه در قم برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین الهی‌نژاد رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست خبری همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آن‌ها که در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه در قالب سلسله همایش‌های نظریه انتظار با مشارکت پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی با همکاری قطب تعمیق ایمان دینی روز ۱۸ آبان‌ماه برگزار از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در قم برگزار می‌شود.

وی افزود: برای این همایش ۴ محور اصلی را در نظر گرفته‌ایم که محور اول مربوط به مفهوم شناسی جریان انحرافی مهدویت، گونه‌شناسی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین معاصر، بستر‌ها و علل پیدایی و گرایش، مبانی و شاخصه‌های جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت معاصر، شیوه‌ها و شگردها می‌ شود.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: محور دوم با موضوع آسیب‌ها و چالش‌ها همچون معرفتی، اعتقادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و خانواده است.
الهی‌نژاد خاطرنشان کرد: محور سوم نیز با موضوع پیشگیری و مواجهه همچون راهبردها و راهکار‌های پیشگیری، راهبردها و راهکارهای مواجهه و آینده‌پژوهی در این همایش ارائه خواهد شد.
وی اشاره کرد: محور پایانی نیز با موضوع رسانه و فضای مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدهاست که به عنوان محور چهارم در این همایش ارائه می‌شود.
الهی‌نژاد با اشاره به تعداد مقاله‌های ارسال شده به این همایش گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱مردادماه فرصت داشتند مقالات خود را برای ما ارسال کنند که بعد از پایان فرصت اعلان شده حدود ۸۵ مقاله علمی به دبیرخانه ارسال شد.
وی تاکید کرد: در راستای برگزاری این سلسله‌همایش‌های نظریه انتظار تا به امروز ۱۰۰ نشست‌ و کرسی‌های علمی، ۴ کرسی نظریه پردازی، ۲۰ همایش ملی و... برگزار کرده‌ایم.
رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در نظر داریم مقالات برگزیده در این همایش‌را در مجلات معتبر هدمی و مجموعه مقالات همایش به چاب برسند.
وی در پایان گفت: این همایش روز پنج شنبه ۱۸ آبان‌ماه با سخنرانی آیت‌الله کریمی جهرمی، آیت‌الله نجم‌الدین طبسی و حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ستاد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
منبع: روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
همایش «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر», اخبارپژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 98
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما