بسمه تعالی
مرکز همکاری های علمی و بین المللی
معرفی مرکز همکاری های علمی و بین المللی
رویکرد جدی و مؤثر به مقوله تعیینکنندۀ همکاری های پژوهشی و ایجاد وحدت رویه در انجام این رسالت مهم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را بر آن داشت به تشکیل مرکز همکاری های علمی و بین المللی همت گمارد. این مرکز میکوشد تا با تولید، گسترش و ارتقای خدمات کیفی پژوهشی در حوزه تحقیقات علوم اسلامی، زمینههای لازم برای بسط مطالعات علمی را در این عرصه فراهم آورد. برگزاری نشستهای علمی و کرسی های نظریه پردازی، برنامه ریزی جهت ارتباطات عملی و بینالمللی، و مدیریت حضور در نمایشگاه های داخل و خارج از کشور، عرصههای اصلی فعالیت های این مرکز است.
ساختار:
مرکز همکاریهای علمی و بینالمللی
|
ردیف
|
عنوان پست
|
1
|
رئیس مرکز همکاریهای علمی و بینالمللی
|
2
|
مسئول دفتر
|
اداره همکاریهای علمی
|
3
|
رئیس اداره همکاریهای علمی
|
4
|
کارشناس کرسیها و نشستها
|
5
|
کارشناس همایشها
|
6
|
کارشناس همکاریهای علمی
|
7
|
کارشناس رسانه و ارتباطات
|
اداره امور بینالملل
|
8
|
رئیس اداره امور بینالملل
|
9
|
کارشناس بینالملل (شناسایی و معرفی)
|
10
|
کارشناس بینالملل (توسعه و مشارکتهای علمی)
|
11
|
کارشناس بینالملل (تبادل آثار و ظرفیتها)
|
کارشناسی مسئول ترجمه
|
12
|
کارشناس مسئول ترجمه
|
13
|
کارشناس ترجمه
|
کارشناسی مسئول تشریفات و اداری
|
14
|
کارشناس مسئول تشریفات
|
15
|
متصدی تشریفات
|
مأموریت:
- تمهید توانمندسازی اعضای هیات علمی و محققان برای حضور در عرصههای علمی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور
- زمینهسازی و عرضه آثار علمی برحسب نیازهای جوامع مخاطب
- ایجاد و توسعه همکاری های علمی و فرهنگی در عرصه داخلی و بین الملل
حوزه سازمانی مأموریت ها:
- پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در عرصه تعاملات علمی داخلی و بین المللی.
- معاونت آموزش بویژه دانشگاه باقرالعلوم(ع) در عرصه تعاملات علمی بین المللی
- قطب های فکری و فرهنگی در حوزه تعاملات علمی بین المللی
شرح وظایف:
- آگاهی از اهداف، خط مشی ها، سیاست ها و برنامه هاي علمی و فرهنگی دفتر
- اتخاذ سیاستهای اجرایی هماهنگ با اهداف، خطمشیها، سیاستها و برنامههای علمی و فرهنگی دفتر
- تهیه و پیشنهاد سياستها، خطمشيها و راهکارهای تعامل وهمکاري علمي و پژوهشي پژوهشگاه با مراكز و مؤسسات علمی داخلي و خارجي، به رییس پژوهشگاه
- اطلاع از قوانین و مقررات، آئین نامه ها و دستورالعمل هاي پژوهشی و پیشنهاد مقررات، آیین نامه ها و دستور العمل های حوزه فعالیت همکاری های علمی و بین المللی و ارائه پیشنهادهای تکمیلی به مراجع ذی ربط و تلاش برای ایجاد انطباق بین آییننامه و مقررات ناظر به برنامهها و فعالیت مرکز با اسناد بالادستی پژوهشگاه، دفتر، وزارت علوم و ...
5 – گسترش سطح ارتباطات و همکاري با مراکز علمی و فرهنگی از طریق مشارکت، عضویت، حمایت و ... در همایشها، و مجامع و پروژههای علمی و ....
6- توانمند سازی علمی اعضای هیأت علمی از طریق فرصتهای مطالعاتی، حضور در مجامع علمی داخلی و خارجی، افزایش مهارتهای علمی و پژوهشی، برگزاری کرسیهای تخصصی و ترویجی، نشستهای علمی و ...
7- معرفی ظرفیت ها و فعالیت های فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه داخلی و بینالمللی.
8- ساماندهی ترجمه آثار پژوهشی مورد نیاز
9- زمینه سازی و فراهم نمودن مقدمات مربوط به انعقاد قراردادها، تفاهم نامه و موافقت نامه های پژوهشگاه با مؤسسات علمی داخل و خارج کشور
10- برنامه ریزی و همکاری در برگزاری نشست ها و همایش های ملی و بین المللی پژوهشگاه
11- تهیه و تنظیم بودجه سالانه و ارسال به رئیس پژوهشگاه.
12- تهیه و تنظیم گزارش عملکرد مرکز و ارسال به رئیس پژوهشگاه.
معرفی اداره همکاریهای علمی
«ساختار، مأموریت و شرح وظایف»
ساختار:
ردیف
|
سازمان نفرات اداره همکاریهای علمی
|
1
|
رئیس
|
2
|
کارشناس رسانه و ارتباطات
|
3
|
کارشناس کرسیها و نشستهای علمی
|
4
|
کارشناس همایشها
|
5
|
کارشناس همکاریهای علمی
|
مأموریت:
معرفی توانمندیهای پژوهشی، ایجاد و توسعه ارتباط علمی با شخصیتها و مراکز پژوهشی، ساماندهی کرسیها و نشستهای علمی، همایشها و پوشش رسانهای آنها.
شرح وظایف:
- تهیه و پیشنهاد سیاستها، خطمشیها و راهکارهای تعامل و همکاریهای علمی و پژوهشی پژوهشگاه با مراکز و مؤسسات پژوهشی داخلی جهت بررسی و تصویب در شورای همکاریهای علمی و بینالمللی
- شناسایی و فراهم نمودن زمینههای ارتباط با شخصیتها و مراکز علمی و پژوهشی
- برنامهریزی برای گسترش سطح و نحوه برقراری ارتباطات علمی
- تلاش در جهت عضویت واحدهای پژوهشی پژوهشگاه در انجمنها و مجامع علمی در چارچوب سیاستها و خطمشیهای دفتر
- فراهم ساختن زمینه بهرهمندی پژوهشگران و اعضای هیأت علمی از فرصتهای مطالعاتی داخلی و ارزیابی نتایج حاصله؛
- گردآوری اطلاعات علمی و پژوهشی، قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مراکز علمی به منظور رعایت استانداردها و استفاده از تجارب
- پوشش رسانهای مناسب رویدادهای علمی مرتبط با حوزه فعالیت مرکز و اطلاعرسانی از فعالیتهای علمی مرتبط با سایر مراکز به مخاطبان داخلی
- تعین معیارها و استانداردهای کرسیها و نشستها علمی و نظارت بر حسن اجرای آنها مطابق معیارهای تعریف شده
- تعین معیارها و استانداردهای همایشهای علمی و نظارت بر حسن اجرای آنها مطابق معیارهای تعریف شده
- تهیه، تدوین و بررسی مقررات، آییننامهها و دستورالعملهای مربوط به همکاریهای علمی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی و تکمیلی
- پیشنهاد تنظیم و ارائه گزارش عملکرد اداره
- پیشنهاد بودجه سالانه اداره
- انجام سایر وظایف محوله از سوی رئیس مرکز
معرفی اداره امور بین الملل
« ساختار، مأموریت، و شرح وظایف»
ساختار:
اداره امور بینالملل
|
8
|
رئیس اداره امور بینالملل
|
9
|
کارشناس بینالملل (شناسایی و معرفی)
|
10
|
کارشناس بینالملل (توسعه و مشارکتهای علمی)
|
11
|
کارشناس بینالملل (تبادل آثار و ظرفیتها)
|
مأموریت: معرفی توانمندیهای پژوهش، ایجاد و توسعه ارتباط علمی اعضای هیئت علمی پژوهشگاه با شخصیتها و مراکز پژوهش، ساماندهی همایشها و کنفرانسهای علمی در عرصه بینالملل
شرح وظایف:
- پیشنهاد خط مشیها و سیاست های مربوط به روابط و همکاریهای علمی بین المللی پژوهشگاه با سایر مراکز علمی و تحقیقاتی؛
- تنظیم و تدوین پیشنویس دستورالعملها، آییننامهها و مقررات مربوط به امور بینالملل پژوهشگاه، جهت بررسی و تصویب در شورای همکاریهای علمی و بینالمللی
- ایجاد زمینه همکاری شخصیت ها و مراکز علمی خارج از کشور با پژوهشگاه
- تدوین، تنظیم و پیگیری اجرای تفاهمنامهها و قراردادها با شخصیتها و مراکز علمی خارج از کشور
- شناسایی و معرفی ظرفیتها و توانمندیهای پژوهشگاه به مراكز علمی بینالمللی با استفاده از امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و فضای مجازی
- ایجاد زمینه تبادل تجارب و دستاوردهای پژوهشگاه و مراکز علمی خارج از کشور در برنامهها، ارتقاي بهرهوري و تسهيل توليد علوم انسانی و اسلامی
- توانمند سازی اعضای هیئت علمی پژوهشگاه جهت حضور در عرصه بین الملل
- فعال سازی حضور و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه در مجامع علمي بينالمللي
- ساماندهی ديدارها و حضور مسئولان، اعضای هیئت علمی و محققان پژوهشگاه درمجامع علمی ، فرصتهای مطالعاتی و ماموریت های علمی خارج از كشور و بالعکس
- تنظیم و ارائه گزارش عملکرد امور بینالملل
- تهیه و پیشنهاد برنامه و بودجه سالانه امور بینالملل
معرفی کارشناسی مسئول ترجمه
«ساختار، مأموریت و شرح وظایف»
ساختار:
ترجمه
|
12
|
کارشناس مسئول ترجمه
|
13
|
کارشناس ترجمه
|
مأموریت: ترجمه و آمادهسازی آثار علمی ـ پژوهشی به تناسب نیازهای جامعه هدف
شرح وظایف:
- آگاهی از اهداف، خطمشیها، سیاستها و برنامههای پژوهشی پژوهشگاه؛
- تهیه و تدوین برنامههای لازم حوزه ترجمه جهت تحقق اهداف، خطمشیها و سیاستهای پژوهشی پژوهشگاه؛
- اطلاع از قوانین، مقررات، آییننامهها و دستورالعملهای اداری و پژوهشی؛
- بررسی و پیشنهاد آثار پژوهشی به منظور قرارگرفتن در فرآیند ترجمه و تعیین سطح ترجمه و مترجم آن؛
- تنظیم و انعقاد قرارداد ترجمه و پیگیری آن؛
- بررسی و ارزیابی آثار ترجمه شده و تأیید آن برای چاپ؛
- نظارت بر فرآیند ترجمه و هماهنگیهای لازم در جهت تسهیل فرآیند؛
- تنظیم و تهیه و پیشنهاد برنامه و بودجه سالانه واحد ترجمه؛
- تنظیم و ارائه گزارش عملکرد واحد ترجمه؛
- انجام سایر امور محوله مرتبط با ترجمه.
معرفی کارشناسی مسئول تشريفات
ساختار:
تشریفات
|
14
|
کارشناس مسئول تشریفات
|
15
|
متصدی تشریفات
|
معرفی:
این واحد یکی از مرکز همکاریهای علمی و بینالمللی میباشد که مسئولیت کلیه امور تشریفاتی میهمانان خارجی و داخلی و نیز موارد مربوط به سفرهای خارجی، داخلی و دیدارهای مقام عالی پژوهشگاه را با بهرهگیری از کارشناسان مجرب و آشنا به آیین و آداب تشریفات رایج بینالملل برعهده دارد.
در ارتباط با میهمانان خارجی مواردی همچون استقبال ،بدرقه ، هماهنگی استفاده از جایگاه تردد اختصاصی، اسکان ، اقامت، ترابری، اسکورت، و حفاظت و نیز هماهنگی دیدارها و جلسات مقامات عالیرتبه بر عهده این واحد بوده که بعضاً در این رابطه برنامهریزی سفرهای داخلی و بازدید از مؤسسات علمی فرهنگی و اماکن تاریخی نیز در دستور کار قرار میگیرد .
مأموریت: هماهنگی و انجام امور تشریفات مربوط به سفرهای داخلی و خارجی، مراسم، همايشها، نمایشگاهها، نشستها و جلسات، متناسب با شان و منزلت پژوهشگاه و مدعوين
وظایف:
1-آگاهی از اهداف، خطمشیها، سیاستها و برنامههای پژوهشگاه
2- اتخاذ تدابیر لازم جهت اجرای امور محوله
3- ساماندهی خدمات پشتیبانی مربوط به مدعوین و هیأتهای اعزامی پژوهشگاه
4- هماهنگی و تعامل لازم با واحدهای اداری مرتبط با تشریفات از جمله حراست، پشتیبانی، روابط عمومی و ...
5- هماهنگی و نظارت بر امور مربوط تهیه بلیط، روادید، گذرنامه،اقامت، ایاب و ذهاب، پذیرایی، تهیه بلیط، هدایا، انتخاب مجری، قاری، مراسم افتتاحیه و مراسم اختتامیه، بازدیدها و ...
6- تهیه دیتای ارتباطی از مدعوین اعم از تلفن، ایمیل، وبسایت و ...
7- ایجاد، نگهداری و برنامهریزی بازدید از اتاق افتخارات پژوهشگاه
8- تهیه یادگاری و یادبود خاطرهانگیز
9- برنامهریزی، تقویم و هماهنگی کلیه سفرها و بازدیدهای رسمی داخلی و خارجی پژوهشگاه
10- پیگیری و دریافت گزارش و تدوین سفرها و بازدیدهای رسمی پژوهشگاه، و انعکاس به مراجع ذیربط
11- تهیه بیوگرافی و رزومه علمی از میهمانان خارجی و تهیه گزارش برای مقامات مسئول
12- برقراري تماس با نهادهای مربوط به منظور هماهنگي و تنظيم برنامه هاي مربوط به امور تشريفات و ملاقاتها، كنفرانسها، سمينارها و نظاير آن.
13- برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مقتضی به منظور ایجاد و نگهداری آرشیو صوتی، تصویری، عکس و اسلاید از سفرها و بازدیدهای علمی
14- تهیه و ارائه کارتهای شناسایی و دفترچه برنامه همایش به میهمانان.
15- تهیه و ارسال گزارش عملکرد دورهای و سالانه.
16- تهیه و پیشنهاد برنامه و بودجه سالانه واحد تشریفات.
اسامی و شماره تماس همکاران مرکز همکاریهای علمی وبینالملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
ردیف
|
واحد
|
نام
|
نامخانوادگی
|
پست سازمانی
|
شماره داخلی
|
|
|
1
|
مرکز همکاریهای
علمی و بینالملل
|
رجبعلی
|
اسفندیار
|
رئیس مرکز
|
1131
|
|
2
|
ماشااله
|
پاپی جوهرزاده
|
مسئول دفتر مرکز
|
1340
|
|
3
|
اداره همکاریهای علمی
|
جلال
|
عراقی
|
رئیس اداره
|
1350
|
|
4
|
اباصلت
|
غریب
|
کارشناس همکاریهای علمی
|
1350
|
|
5
|
قاسم
|
جعفرزاده
|
کارشناس کرسیها و نشستها
|
1351
|
|
6
|
علی
|
میرزایی
|
کارشناس رسانه و ارتباطات
|
1352
|
|
7
|
|
|
|
کارشناس همایشها
|
1351
|
|
8
|
اداره امور بینالملل
|
حسن
|
عبدیپور
|
رئیس اداره
|
1347
|
|
9
|
سیدابراهیم
|
عباسی
|
کارشناس بینالملل(تبادل آثار و ظرفیتها)
|
1416
|
|
10
|
عدلت
|
عابدینی
|
کارشناس بینالملل(شناسی و معرفی)
|
1348
|
|
11
|
علی
|
عامری
|
کارشناس بینالملل(توسعه و مشارکتها علمی)
|
1348
|
|
12
|
واحد ترجمه
|
محمدتقی
|
محمدیان
|
کارشناس مسئول ترجمه
|
1360
|
|
13
|
محمدرضا
|
عموحسینی
|
کارشناس ترجمه
|
1360
|
|
14
|
واحد تشریفات
|
اباصلت
|
غریب
|
کارشناس مسئول تشریفات
|
1415
|
|
15
|
|
مظاهر
|
رضایی
|
متصدی تشریفات
|
1349
|
|
به روزشده و ارسال به سایت پژوهشگاه در تاریخ: 3 مرداد 1397