مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد: تدوین فرهنگنامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب» مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تدوین فرهنگ نامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب با 160 مدخل اصلی خبر داد. حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده مدیر گروه فرهنگ نامه‌های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از تدوین فرهنگنامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب» خبر داد و اظهار داشت: با توجه به این این که یکی از رسالت‌های این گروه، تهیه و تدوین فرهنگ نامه‌های تخصصی می‌باشد، با هدف دسترسی سریع و آسان محققان و پژوهشگران به اطلاعات مورد نیاز قرآنی، تهیه و تدوین فرهنگنامه قرآنی مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار خویش قرار داده است.
وی گفت: با توجه به این که همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دهه فجر ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد، گروه فرهنگنامه‌های قرآنی با هدف دسترسی سریع و آسان محققانی که قصد تدوین مقاله را برای این همایش دارند، موضوعات و مداخل قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب را تهیه نموده است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره ویژگی این فرهنگنامه تصریح کرد: این پروژه که برگرفته از جامع‌ترین معجم معنایی قرآنی است، دارای ۱۳۰ مدخل اصلی و بیش از ۵۰۰۰ عنوان فرعی می‌باشد که به صورت الفبایی موضوع ارائه شده است.
وی افزود: بعضی از مداخل اصلی این فرهنگنامه عبارت از آزادی، استقلال، امنیت، ایثار، اخوت، بصیرت، پیروزی، پیشرفت، تقوا، تمدن، رشد، شجاعت، شهادت، صبر، صداقت، عمران، قدرت، کشاورزی، کفران، گذشت، مبارزه، مشورت، نعمت و هدایت است.
حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود که در صورت تأمین بودجه، این فرهنگ نامه با بیش از ۱۰۰۰ صفحه در قالب مکتوب منتشر شود.

 
منبع: اخبار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن, حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 656
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما