ضمن تجلیل از فناوران و دستاوردهای برتر؛ دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه فناوری رونمایی شد دستاوردهای فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حوزه فناوری طی مراسمی با حضور معاون فضای مجازی، هنر و رسانه این دفتر رونمایی شد. به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، مراسم تجلیل از فناوران برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ظهر امروز در حاشیه پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری این دفتر در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار و در این مراسم، از  فناوران و صاحبان دستاوردهای برتر دفتر تبلیغات اسلامی تجلیل شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده «معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی» و سید حسن هانی «قائم مقام مدیرکل فرآیندها و فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی» در این مراسم به ایراد سخن پرداختند.

همچنین، در این مراسم از برنامه کاربردی «اخلاق و رسانه» شامل آثار نخستین همایش علمی - پژوهشی «اخلاق و رسانه» تهیه ‌شده با مشارکت صدا و سیمای مرکز قم و مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی رونمایی شد.
سامانه تخصیص عملیاتی ساتع به ‌عنوان تکمیل‌کننده بودجه‌ریزی عملیاتی با ویژگی‌هایی از جمله تکمیل زنجیره فعالیت‌های بودجه‌ریزی عملیاتی، تخصیص بودجه بر اساس خروجی‌های هر مرکز، پوشش کامل فرایندهای درخواست تخصیص و جابه جایی وجه، امکان پیگیری درخواست در کل چرخه به‌عنوان یکی از دستاوردهای مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معرفی شد.
همچنین، ارتقای نرم‌افزاری دیدگاه ۵، ارائه سامانه‌های «پذیرش وسف» و «دفترچه تلفن» و «پرداخت» با ویژگی حذف اسناد تخصیص چاپی و ردگیری زمان و مبالغ تخصیص‌ها، سامانه نظارت دفتر تبلیغات اسلامی با عنوان «سند» و با ویژگی ارائه شاخص‌های ریالی عملکرد و قطب محور به نمایش و ارزیابی دپارتمان دفتر بر اساس خروجی‌ها، از دیگر دستاوردهای مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی است که در این مراسم به آن‌ها اشاره شد.
به همت اداره برنامه‌ریزی و پشتیبانی مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی نیز سامانه جامع پاسخگویی با ویژگی‌های یکپارچه‌سازی ارائه خدمات پاسخگویی مرکز، ایجاد ارتباط پویا و دوطرفه با کاربران، خدمات پاسخ‌گویی از جمله پاسخگویی برخط، آفلاین متنی، کانال‌های تخصصی پاسخگویی امکان ایجاد کانال‌های تخصصی برای افراد رونمایی شد که تاکنون ۱۶۰ هزار کاربر در این سامانه ثبت‌نام کرده و روزانه هزار تا ۱۵۰۰ سؤال متنی دریافت و هزار گفت‌وگو با کارشناسان انجام می‌شود.
رونمایی از سامانه ذخیره‌سازی ابری و درگاه خدمات فناوری اطلاعات پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی به‌منظور فراهم‌سازی دسترسی به کلیه سایت‌ها و نرم‌افزارها و همچنین راهنماها و مستندات آموزشی و امکان آشنایی با محصولات، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
فاز یک موتور جست‌وجوی لفظی و معنایی در بین منابع علوم اسلامی و سامانه جذب تبلیغ نوین به‌منظور مدیریت کلیه فرایندهای مربوط به جذب مبلغان نوین و سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی به منظور اطلاع‌رسانی و اشتراک دستاوردهای قرآنی کشور به صورت متن، فیلم و صوت و شناسایی فعالان قرآنی، از دیگر محصولات رونمایی شده در این مراسم بود.
همچنین، در این مراسم از نسخه جدید نشر دیجیتال «پژوهان» با امکانات جدیدی از جمله تغییر ظاهری، ایجاد کتابخانه شخصی، اختصاص صفحات شخصی برای ناشر و نویسنده، فراهم‌سازی امکان جست‌وجوی صوتی، بهینه شدن نتایج جست‌وجو و امکان خرید کتاب رونمایی شد.
سامانه جامع «سمتا» به‌منظور دریافت اخبار و اطلاعیه‌ها به صورت زنده و سامانه کنترل پروژه به‌منظور رصد تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های معاونت فرهنگی و تبلیغی، مشخص کردن میزان پیشرفت کارها و ارائه گزارش از فعالیت‌های انجام شده به صورت متمرکز، از دستاوردهای پژوهشی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است که در این مراسم معرفی شد.
سامانه ussd  دفتر تبلیغات اسلامی، دیگر محصولی بود که در این مراسم به رونمایی رسید؛ این محصول در راستای تسهیل ارائه خدمات به مبلغین ارائه شده است و اگر اینترنت در دسترس نباشد، افراد می‌توانند با گرفتن شماره #۱۴۱۰۰۴*۶۶۵۵* از این بستر بهره‌مند شوند.
اپلیکیشن «خانواده سالم» تهیه‌‌شده به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به منظور ارائه مطالب به‌روز توسط گروه‌های محتوایی خبره، حفظ رویکرد دینی، ارائه مطالب کوتاه و مفید، فصل‌بندی و لایه‌بندی، اشتراک‌گذاری متن مورد نظر و جست‌جو، از دیگر محصولاتی است که در این مراسم رونمایی شد.
در این مراسم، از نرم‌افزار موبایلی «روزبرگ» تهیه شده به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز رونمایی شد که ارائه محتوای مناسب و موضوعات سخنرانی در هر مناسبت، دسترسی به محتواهای هدفمند برای ایجاد اشتراک میان سخنرانی سخنرانان کشور، توجه تنوع موضوعات، توجه به مناسبت‌های کشورهای مختلف و تعداد بالای منابع و مآخذ، از جمله ویژگی‌های آن است.
منبع: پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )
کلمات کليدي
اخبار پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1077
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما