اکبری معلم

212

معلم
مصاحبه با دکتر اکبری معلم در خصوص هفته پژوهش برنامه‌های معاونت منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه در هفته پژوهش و چهارمین نمایشگاه

برنامههای معاونت منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه در هفته پژوهش و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی چیست؟

معاونت منابع انسانی و پشتیبانی در هفته پژوهش و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی چند برنامه را تدوین و در دست اجرا دارد.

1. یکی از برنامه‌ها، پیش‌بینی کمیته‌های مختلف، تعیین وظایف هر یک و نظارت بر اجرای به موقع وظایف چهار کمیته به شرح ذیل می‌باشد:

اول؛ کمیته جشنواره ادارات برتر؛ این کمیته ضمن بررسی عملکرد ادارات پژوهشگاه طی سال 1396 برابر شاخص‌های تعریف شده در دستورالعمل انتخاب اداره برتر، امتیاز هر یک را در سه بُعد فعالیت‌های عمومی، فعالیت‌های اختصاصی و فعالیت‌های تعاملی محاسبه، طبقه‌بندی و به همراه تحلیل به هیأت رییس پژوهشگاه جهت اتخاذ تصمیم نهایی ارسال می‌نماید. همچنین نحوه تجلیل برترین‌های ادارات و مجریان و دست‌اندرکاران هفته پژوهش و چهارمین نمایشگاه را تدوین و پیشنهاد می‌کند.

دوم؛ کمیته منابع انسانی؛ این کمیته متکفل تأمین نیروی انسانی مورد نیاز هفته پژوهش و برگزاری نمایشگاه، تهیه تندیس، تهیه انواع لوح سپاس، تهیه فهرست مشمولین تجلیل و اهدای جوایز، بازخوردگیری از اجرای برنامه‌ها و پی‌گیر محاسبه اضافه کار همکاران در هفته پژوهش و برگزاری نمایشگاه می‌باشد.

سوم؛ کمیته امورپشتیبانی؛ مهمترین اقدامات این کمیته، اجاره سالن و انعقاد قرارداد برای برپایی نمایشگاه، غرفه‌بندی، غرفه‌آرایی، تجهیز غرفه‌ها، تأمین نور، برق، گرما و سرمای سالن، انجام پذیرایی و هماهنگی اسکان مهمانان می‌باشد.

چهارم؛ کمیته امورمالی؛ اهم فعالیت‌های این کمیته عبارتند از: پی‌گیری تخصیص و تأمین بودجه هفته پژوهش و نمایشگاه، پی‌گیری صدور کارت هدیه و کارت پژوهان، تسریع در راهنمایی و پرداخت هزینه‌های هفته پژوهش و نمایشگاه، جمع‌بندی و ارایه گزارش هزینه‌های هفته پژوهش.

تاکنون هر کمیته دو جلسه برگزار و به وظایف خود برابر برنامه تنظیمی عمل کرده است.

2. یکی دیگر از کارهای معاونت در هفته پژوهش، تدوین و اجرای برنامه مربوط به روز تجلیل از ادارات برتر و معرفی برنامه‌های بین‌الملل در روز سه‌شنبه 27 آذر 97 از ساعت 10 تا 12 می‌باشد. با هماهنگی صورت گرفته، در روز مذکور برنامه‌ها به شرح ذیل به اجرا در خواهد آمد: اول؛ سخنرانی معاون محترم منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه در خصوص اهمیت بررسی عملکرد ادارات و ارایه گزارش انتخاب ادارات برتر. دوم؛ سخنرانی معاون محترم منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص نقش منابع انسانی در پژوهش. سوم؛ سخنرانی معاون محترم فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص نسبت تبلیغ و پژوهش. چهارم؛ معرفی برنامه‌های بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی توسط رییس  محترم اداره بین‌الملل. پنجم؛ رونمایی از آثار ترجمه شده پژوهشگاه و ششم؛ اهدای جوایز به برترین‌های ادارات.

3. یکی دیگر از برنامه‌های معاونت در هفته پژوهش آمادگی کامل تمامی همکاران معاونت برای پشتیبانی مسئولان و مجریان هفته پژوهش و چهارمین نمایشگاه و نظارت بر امور مربوط می‌باشد.

انتخاب ادارات برتر پژوهشگاه به چه شکل و با چه هدفی انجام می شود؟

در راستای توسعه و ترویج فرهنگ و رفتار سازمانی، ایجاد رقابت سالم و به منظور تشویق و ترغیب ادارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به انجام بهینه فعالیت‌ها جهت دستیابی به اهداف و برنامه‌های راهبردی، عملکرد ادارات پژوهشگاه طی یک سال در سه بُعد عمومی، اختصاصی و تعاملی به صورت مقایسه‌ای بررسی و ادارات برتر انتخاب و معرفی می‌شوند. برای انجام این کار، فرآیند ذیل تعریف شده است. اول؛ دستورالعمل انتخاب اداره برتر به روزرسانی شد و به تصویب مرجع ذیربط رسید. دوم؛ شاخص‌های بررسی عملکرد هر یک از ادارات در سه بُعد فعالیت‌های عمومی، اختصاصی و تعاملی استخراج و امتیاز زیرشاخص هر یک نیز تعیین و به ادارات ابلاغ شد. سوم؛ جداول و فرم‌های مربوط، طراحی و جهت تکمیل به هر یک از ادارات ارسال شد. چهارم؛ ادارات پژوهشگاه ضمن تکمیل جداول مربوط و پیشنهاد امتیاز هر یک، مستندات آن را جهت بررسی به معاونت منابع انسانی و پشتیبانی ارایه می‌دهند. پنجم؛ کمیته مربوط عملکرد هر یک را با مستندات ارسالی تطبیق و امتیاز نهایی را ثبت می‌نماید. ششم؛ میانگین امتیاز هر اداره در سه بُعد عملکرد عمومی، اختصاصی و تعاملی به صورت مقایسه‌ای در یک جدولی طبقه‌بندی و رتبه هر اداره نسبت به دیگر ادارات تعیین و اعلام می‌شود. هفتم؛ هیأت رییسه پژوهشگاه نتیجه گزارش عملکرد ادارات را بررسی نهایی می‌کند و برابر مصوبه هیأت رییسه، ادارات برتر برای تجلیل در برنامه مربوط معرفی می‌شوند.

امید است با همت مضاعف همه کارکنان بتوانیم در ارایه الگوی مردم سالاری دینی و تجربه حضور دین در عرصه اجتماع در جهان معاصر بیش از پیش موفق باشیم. در پایان از تمامی همکاران و فعالان این عرصه مهم فرهنگی سپاس‌گزاری می‌کنم.

منبع: اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اخبار
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 4619
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما