مدیر گروه دائره المعارف های قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی:

جلد ۱۷ دائره المعارف قرآن کریم به زودی منتشر می شود

مدیر گروه دائره المعارف های قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی از انتشار هفدهمین جلد از دائره المعارف قرآن کریم در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسکا( پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ) به نقل از  پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین علی خراسانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: پروژه دائره المعارف قرآن کریم از پروژه های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه های قرآنی در حال انجام در سطح کشور است.

وی با بیان این که بیش از ۲۰ سال است که پروژه دائره المعارف قرآن کریم شروع شده و تا اکنون ۱۶ جلد از این پروژه منتشر شده است، گفت: این کار با معیارها، استانداردها و معیارهای شناخته شده دایره المعارفی در کشور، در حال تدوین می باشد که بر اساس حروف الفبا انجام شده و به زبان فارسی است.

مدیر گروه دائره المعارف های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی تصریح کرد: نثر این کتاب بصورت دائره المعارفی و معیار است و تلاش شده که مقالات ویژگی جامعیت را داشته باشد و مشتمل بر منابع دسته اول و معتبر بوده و در عین حال، مختصر باشد.

وی افزود: دائره المعارف قرآن کریم حدود ۳ هزار موضوع اعم از معارف، مفاهیم و اعلام قرآن را در بر دارد؛ این اعلام شامل اعلام مصور و اعلام غیر مصور بوده و در قالب ۶ بخش علمی در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین خراسانی با بیان این که در همه بخش های این دایره المعارف از افراد متخصص در این موضوع استفاده می کنیم و همه مقالات قرانی است، اظهار داشت: در بخش های فلسفه و کلام، عرفان و اخلاق، ادیان، فقه و حقوق، اعلام و تاریخ، معارف، مفاهیم و همچنین بخش علوم قرآنی مقالات بعد از تأیید و تصویب آماده برای نشر می شود.

وی گفت: تا بحال ۱۶ جلد از دائره المعارف قرآن کریم منتشر شده و به زودی جلد ۱۷ این دائره المعارف که از حرف «ص» شروع می شود تا حرف «ط» می باشد که به زودی منتشر خواهد شد.

مدیر گروه دائره المعارف های قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی تصریح کرد: بخشی از این مداخل که در جلد ۱۷ دائره المعارف قرآن کریم استفاده شده، اعم از صادق(از اسما و صفات الهی)، صالحان، صبر، صحابه، صلح، صدیقین، صلح، صلوات و... مهمترین مداخلی است که در این جلد وجود دارد و جلد ۱۷ مشتمل بر ۶۷ مدخل اصلی و مقاله است.

وی با اشاره به انتشار سالانه یک جلد از دائره المعارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: این دائره المعارف در بوستان کتاب منتشر می شود و بحمدالله از اولین جلد این دائره المعارف که در سال ۱۳۸۱ منتشر شد، تا کنون به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم توانستیم هر سال یک جلد از این دائره المعارف منتشر شده است.
منبع:  پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )
كلمات كليدي : اخبار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

تاریخ خبر: 1399/2/27 شنبه
تعداد بازدید کل: 84 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 85
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما