به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انجام می شود: نکوداشت علامه سیدجعفر مرتضی عاملی مراسم نکوداشت علامه سیدجعفر مرتضی عاملی از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسکا، آئین نکوداشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی، عالم برجسته تاریخ اسلام، به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار خواهد شد.

این نشست علمی روز چهارشنبه، 25 دی‌ماه، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در قم، خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه چهار، سالن اجتماعات خواجه نصیر برگزار می‌شود.
علامه سیدجعفر مرتضی، روز چهارشنبه، ۱۰ مهرماه، امسال در بیمارستان رسول أعظم(ص) بیروت تحت عمل جراحی قرار گرفت و دارفانی را وداع کرد.
سیدجعفر مرتضی عاملی عالم دینی، متخصص تاریخ اسلام و تشیع، سیره‌نگار شیعی و از عالمان حوزه علمیه قم و لبنان بود. وی کتاب‌هایی در زمینه سیره اهل بیت تالیف کرده که الصحیح من سیرة النبی الاعظم و مأساة الزهراء از جمله این آثار است.
از فعالیت‌های مهم جعفر مرتضی در سال‌های اقامت در قم، می‌توان به پژوهش در زمینه‌های مختلف تاریخ و عقاید شیعه، راه‌اندازی «منتدا» یا «مدرسه علمیه جبل عاملی‌ها» و تدریس برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس اشاره کرد.
وی در همین سال‌ها از تدریس، ارائه مشاوره‌های تحقیقاتی و ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل طلاب لبنانی نیز غافل نبود. مرتضی طی ۲۵ سال سکونت در شهر قم ضمن حمایت و تربیت طلاب لبنانی در صورت ضرورت به حمایت ایدئولوژی انقلاب اسلامی پرداخت و مباحثی در حکومت از سیره اهل بیت تدوین کرد.

 
منبع: اختصاصی/سایت ایسکا
کلمات کليدي
آیین نکو داشت علامه مرتضی عاملی, آثار علمی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 293
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما