در دیدار با حضرت آیت الله وحید خراسانی مطرح شد شناسایی 60 هزار اصطلاح فقهی در اصطلاح نامه فقه در دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دست اندرکاران تهیه و تدوین اصطلاح نامه فقه با حضرت آیت الله وحید خراسانی، مراحل تدوین اصطلاح نامه فقه تبیین شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی یعقوب نژاد معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سرپرست پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی در این دیدار که قبل از ظهر 14 اسفند 97 صورت گرفت، با بیان این که تدوین این اثر در حوزه پیشینه ندارد، گفت: غربی ها هفتاد سال قبل در علوم و فنون کاری را انجام دادند که به آن تزاروس می گویند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روند آغاز فعالیت های مربوط به تهیه و تدوین اصطلاح نامه فقه را مربوط به سال 1371 دانست و گفت: سازمان جهانی یونسکو کار ما را تایید کرده است؛ البته مقصود این است که کار طبق استانداردهای جهانی انجام شده است.

وی با بیان این که اصطلاح نامه مرزهای دانش را مشخص می کند، افزود: این اثر به دانش پژوهان و محققان بویژه محققان عرصه فقه کمک زیادی خواهد کرد تا بتوانند جامع ترین منبع را در اختیار داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این اثر تمام اصطلاحات فقه مشخص شده است، اساتید و محققان دخیل در امر تدوین این اثر 500 منبع را بررسی کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوب نژاد از فعالیت 200 نفر در تهیه و تدوین اصطلاح نامه فقه خبر داد و گفت: در این اثر 60 هزار اصطلاح شناسایی شده است.

منبع: تولید محتوای پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی
کلمات کليدي
حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی یعقوب نژاد, اخبار پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی, دیدار با مراجع تقلید, اصطلاح نامه فقه
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 140
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما