پژوهشکده اخلاق و معنویت کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی برگزار کرد: معرفی و نقد روش شناسی استقراء گرایانه در اخلاق کاربردی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا): گروه اخلاقِ پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت، کرسی ترویجی «معرفی و نقد روش شناسی استقراء گرایانه در اخلاق کاربردی» را در روز یکشنبه 12 اسفند برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکا: پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت، در راستای کرسی های ترویجی عرضه و نقد ایدۀ علمی، دومین کرسی ترویجی ذیل پروژه اخلاق کاربردی را با موضوع «معرفی و نقد روش شناسی استقراء گرایانه در اخلاق کاربردی» در روز یکشنبه 12 اسفندماه 97 با ارائۀ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی اسلامی برگزار کرد.
در این کرسی ترویجی که از ساعت 10 الی 12 برگزار شد، حجج اسلام آقایان: دکتر مهدی علیزاده (رئیس پژوهشکده اخلاق و معنویت) و دکتر حسن بوسلیکی (مدیر گروه تربیت پژوهشکده) به عنوان ناقد حضور داشتند.
در این جلسه ابتدا دکتر محمدتقی اسلامی پس از بیان خلاصه ای از کرسی قبلی، مقدمه ای را در باره استقراء گرایی مطرح کرد و به برشمردن انواع استقراء گرایی پرداخت. وی استقراء گرایی را به عمل گرایی، جزئی گرایی (موردکاوی)، رویکرد روایتی، برخی از انواع فمینیسم و برخی از تقریرهای فضیلت گرایی تقسیم کرد و سپس با توجه به محدودیت زمانی، مورد کاوی مطرح نمود و انواع آن را در بعد فرا اخلاقی و عملی تحلیل و سپس نقدهای وارده را برشمرد.
در ادامه این کرسی ترویجی، آقایان دکتر علیزاده و بوسلیکی نیز ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در این زمینه، نقدهایی به اصل مبحث و تعامل مخاطبان این پروژه داشتند و دکتر اسلامی به این نقدها پاسخ داده، ابهامات را برطرف نمود.

این کرسی ترویجی به همت گروه اخلاق پژوهشکده اخلاق و معنویت و مرکز همکاری های علمی و بین المللِ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی (عج) واقع در خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد و دبیر علمی این کرسی ترویجی، جناب آقای حسین مرادی بود.

 
منبع: تولید محتوای پژوهشکده اخلاق و معنویت اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده اخلاق و معنویت, پژ.هشکده اخلاق و معنویت-کرسی ترویجی, حجت الاسلام مهدی علیزاده
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 204
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما