در دیدار با اصحاب قلم؛     دکتر حسن بوسلیکی از اخلاق جهانی گفت  در هفتادوچهارمین جلسه دیدار با اهل قلم، دکتر حسن بوسلیکی با برخی اصحاب قلم دیدار کرد و درباره کتاب «اخلاق جهانی» به گفت و گو پرداخت.

در سومین روز از هفته پژوهش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن بوسلیکی با برخی اصحاب قلم و علاقه مندان به عرصه پژوهش دیدار کرد و درباره «کتاب اخلاق جهانی» به گفت و گو پرداخت. در این جلسه صمیمی که در نمایشگاه هفته پژوهش و در محل غرفه پژوهشکده اخلاق و معنویت برگزار شد، دکتر بوسلیکی دربارۀ کتاب «اخلاق جهانی» با حاضرانِ در این نشست به گفت و گو پرداخته، ضمن تشریح فصل های این کتاب، اهداف تالیف این اثر را تبیین کرد.
    وی در ادامه گفت: این کتاب در آستانه نشر است و به زودی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.  فصل مفصلی از این کتاب، درباره موضعگیری ما درباره مسائل عمده اخلاق جهانی است؛ مثل نقش ادیان جهانی، مدل های اخلاق جهانی.
مدیر گروه تربیتِ پژوهشکده اخلاق و معنویت افزود: در پروژه اخلاق جهانی دو جریان موازی پیگیری می شود:
-    جریان نخست، مبتنی بر اعلامیه اخلاق جهانی در کنفرانس بین المللی اخلاق جهانی است که بر عدم اشراب دین در اخلاق جهانی اصرار دارد.
-    جریان دوم، تکمیل کننده اخلاق جهانی در پارلمان جهانی ادیان است که از سال 2016 مطرح شده و اصرار دارد که در مقوله اخلاق جهانی، گفتمان دینی بسیار حائز اهمیت است.
دکتر بوسلیکی در این دیدار و گفت و گوها همچنین به ارتباطاتی که در موضوع اخلاق با اساتید شیعه دانشگاه های جهان برقرار شده، اشاره کرد.

جلسه با اصحاب قلم از ساعت 9 ال 10 در سالن همایش های غدیر (محل برگزاری پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی) واقع در خیابان معلم برگزار شد. 

 

منبع: اخبار پژوهشکده اخلاق و معنویت
کلمات کليدي
دیدار با اصحاب قلم, پژ.هشکده اخلاق و معنویت
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 553
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما