رئیس جامعه المصطفی: دشمنی استکبار با انقلاب به علت قدرت تمدنی آن است/ انقلاب تاریخ دنیا را ورق زد(صوت) ـ رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه علمی با بیان اینکه انقلاب تاریخ دنیا را ورق زد تاکید کرد: علت اصلی دشمنی استکبار با انقلاب به خاطر آن است که توانسته تمدن غرب را به چالش کشیده و قدرت تمدن‌سازی خود را در پرتو دین نشان دهد. به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی(ص) امروز ۱۸ بهمن ماه در مراسم اختتامیه نمایشگاه گفتمان علمی انقلاب اسلامی که در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ سرزمین ایران و جهان اسلام و دنیا بوده و می‌توان مدعی شد که تاریخ جهان با انقلاب اسلامی ورق جدیدی خورد.
وی با اشاره به مشکلات و تنگناهای ایجاد شده برای انقلاب از سوی دشمنان تا به اهداف والای خود نرسد تصریح کرد: جای این سؤال مهم وجود دارد که تمدن غربی که امروز بر عالم سیطره دارد چرا اینقدر در برابر انقلاب اسلامی مقاومت نشان داده و می دهد؟.
چالش انقلاب برای تمدن غرب
عباسی تاکید کرد: یکی از مهمترین دلائل این است که انقلاب مدعی یک تمدن تازه در دنیاست و این به معنای به چالش کشیدن ادعای تمدنی است که تاریخ را با لیبرال دموکراسی پایان یافته و همه راه‌های بشر را طی شده می‌داند و معتقد است بشر به انتهای کار خود رسیده است.
عباسی اظهار کرد: یکی از مبانی  مهم تمدنی غرب این بود که دین را به ساحت خصوصی و فردی افراد بفرستد و از جامعه دور کند زیرا معتقدند دین با پیشرفت علمی و صنعتی و .. هماهنگی ندارد و شواهدی هم از تاریخ بیگانه برای آن می‌آورند در حالی که انقلاب اسلامی مدعی شد می‌توان با حضور دین در متن اجتماع، الگوی تازه‌ای ارائه دهیم و در مقام عمل هم با همه سختی‌ها این الگوی موفق ارائه شده است.
رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه دستاوردهای علمی و فرهنگی انقلاب آنقدر چشمگیر است که بتواند شاهد بر این مدعا باشد اظهار کرد:  امروز ایران، دارای نرخ رشد علمی اول در دنیاست؛ قبل از انقلاب ۲۶۰ مرکز آموزش عالی داشتیم و امروز دوهزار و ۸۰۰ مرکز داریم؛ گرچه این رشد کمی است ولی تمدن در کنار کیفیت باید تولید انبوه در نشر و تربیت اندیشمند و دانشمند و ... هم داشته باشد.
عباسی با بیان اینکه ۴۰ سال برای ایجاد یک تمدن زمان زیادی نیست و ما در ابتدای راه هستیم تصریح کرد: مخصوصا اسلام در پیشینه خود سابقه تمدن‌سازی دارد که پیشرفت امروز بشر هم مرهون و مدیون آن است؛ دینی که سابقه خلق چنین تمدنی داشته باشد یقینا در افق آینده هم می‌تواند این تمدن را تجدید کند.
وی با اشاره به پیش نیازها برای ساخت این تمدن بیان کرد: سرزمین گسترده، جمعیت، جهان بینی و ... از جمله این پیش نیازهاست که در انقلاب وجود دارد و مهمتر از همه ارائه الگوی تازه از نظم اجتماعی است؛ امروز کجای عالم جز انقلاب اسلامی تئوری تازه برای نظم اجتماعی
دارد.
علم‌جویی؛ مولفه اصلی تمدن
وی تاکید کرد: البته فرهنگ تمدنی، مولفه‌هایی دارد که مهمترین آن مولفه‌هایی مانند علم‌جویی، همت والا و آرمان‌گرایی و عزت‌خواهی است؛ حوزه علمیه باید کانون تولید و نشر این فرهنگ در جهان باشد؛ حوزه باید این روحیه تلاش و تولید علم را دامن بزند.
رئیس المصطفی افزود: حوزه امروز با ۴۰ سال قبل خیلی متفاوت است؛ امروز بیش از ۱۳۰ ملیت دنیا در حوزه حضور دارند که ظرفیتی بزرگ است و آفاق بزرگی برای حوزه باز می‌کند.
عباسی با اشاره به پیشرفت‌های جامعه المصطفی در زمینه علمی تصریح کرد: امروز در مجموعه پژوهشگاه بین المللی المصطفی دوهزار و ۵۰۰ موضوع برای پژوهشگران مطابق با نیازهای بین‌المللی تدوین و زمینه جهش علمی در حوزه فراهم شده و مراکز علمی حوزه باید بیشتر با هم مرتبط شوند تا در تعامل با یکدیگر مرزهای دانش را به جلو ببرند.
آشنایی صدها هزار نفر با زبان فارسی
رئیس جامعه المصطفی(ص) افزود: آشنایی بخش عمده‌ای از انسان‌های دنیا با زبان فارسی از دیگر دستاوردهای المصطفی است و در پرتو همین مسئله امروز شاهدیم که تولید علم به زبان فارسی دوبرابر زبان عربی است و صدها هزار نفر در دنیا با این زبان اشنایی دارند.
یادآور می شود نمایشگاه تخصصی گفتمان علمی انقلاب اسلامی از ۱۵ تا ۱۸ بهمن با نمایش آثار ۱۲ مرکز علمی حوزوی بر روی علاقه‌مندان دائر شده بود. 
منبع: خبرگزاری ایکنا
کلمات کليدي
اخبار نمایشگاه تخصصی گفتمان اتقلاب اسلامی, برنامه اختتامیه نمایشگاه تخصصی گفتمان علمی انقلاب اسلامی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 187
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما