مرکز فرهنگ و معارف قرآن کتاب «آیات الاحکام؛ بیان احکام فقهی در قرآن» ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): کتاب «آیات الاحکام؛ بیان احکام فقهی در قرآن» از پروژه های مرکز فرهنگ و معارف قرآن منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی، کتاب «آیات الاحکام؛ بیان احکام فقهی در قرآن» به قلم حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا صفوی عضو هیات علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن منتشر شد.

در چکیده کتاب آمده است: قرآن کریم از آغاز تا پایانش بی هیچ شبهه ای وحی الهی است و احکام برآمده از آن بی اندک دغدغه ای حکم خداوند متعال است. لذا کشف آن احکام از ضروری ترین مباحث قرآن به شمار می آید و ارائه آنها وظیفه قرآن پژوهان است، چرا که احکام قرآن تعیین کننده اعمال صالح است و سعادت آدمیان در دنیا و آخرت در گرو انجام آنهاست. این اثر به ویژگی هایی آراسته است از جمله: احکام برآمده از آیات را تفکیک و مسئله به مسئله بیان کرده است؛ ذیل مسائل عنوان شده، آیه یا آیات مربوط را آورده و در صورت نیاز از چگونگی دلالت آیه بر هر مسئله یاد نموده است؛ قرآن محور است؛ به بیان دیگر تلاش کرده هر آنچه آمده مقتضای خود آیات باشد.

لازم به ذکر است: کتاب «آیات الاحکام؛ بیان احکام فقهی در قرآن» به قلم حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا صفوی عضو هیات علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن، در پاییز 93 و در 518 صفحه توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/113

 

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
کلمات کليدي
معرفی کتاب
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 5047
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما