به همت گروه اخلاق پژوهشکده اخلاق و معنویت؛ کتاب «اخلاق جهانی» آمادۀ انتشار است به همت گروه اخلاقِ پژوهشکده اخلاق و معنویت، پروژه اخلاق جهانی به اتمام رسیده و به زودی از چاپ خارج می‌شود. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر محمدتقی اسلامی، مدیرِ گروه اخلاق پژوهشکده اخلاق و معنویت، ضمن اعلام این خبر گفت: پروژه اخلاق جهانی حاصل تلاش گروهی از مترجمان است و حجت‌الاسلام دکتر حسن بوسَلیکی نیز اولین مدخل این کتاب را (مقالۀ «مدخلی بر اخلاق جهانی از یک منظر اسلامی») نگاشته است. نگارش این کتاب به پایان رسیده و در حال آماده‌سازی برای نشر است که به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
وی ضمن اشاره به این که کتاب حاضر، مجموعه‌ای از مقالات صاحب‌نظران این رشته است، افزود:  این کتاب حدود 230 صفحه، شامل یک مقالۀ تدوین‌شده توسط پژوهشکده اخلاق و معنویت و نیز سه بخش است که عبارتند از: 
الف) بخش اول: جستارهای نظری (شامل سه نوشته از اندیشمندان جهانی درباره مباحث نظری اخلاق جهانی)؛
ب) بخش دوم: تلاش‌ها و اقدامات (شامل سه فصل از کتاب «اخلاق جهانی و مسئولیت‌های جهانی» نوشتۀ هانس کونگ و هلموت اشمیت)؛
ج) پیوست‌ها: شامل متن کامل اسنادی همچون «اعلامیه به‌سوی اخلاق جهانی»، «اعلامیه حقوق بشر توسط ادیان جهان» و «اعلامیه جهانى مسئولیت‏هاى بشر پیشنهاد شده توسط شوراى تعامل».

دکتر اسلامی با تصریح بر این که کتاب اخلاق جهانی، به این امید به جامعه علمی عرضه می‌شود که باب گفت‌وگو درباره اخلاق جهانی را در جامعه نخبگانی ایران باز کند و زمینه‌ساز مشارکت بیشتر و مؤثرتر اندیشمندان مسلمان در این گفتمان باشد، گفت: پروفسور لئونارد سوئیدلر (از فعالان گفت‌وگوی ادیان ابراهیمی) وقتی از تدوین کتاب حاضر آگاه شد، یادداشتی مفصل در این باره برای پژوهشکده اخلاق و معنویت ارسال کرد که در ابتدای این اثر منعکس شده است.
 
منبع: پژوهشکده اخلاق و معنویت
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده اخلاق و معنویت, معرفی آثار
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 322
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما