کتاب «بایسته های عرفان ­پژوهی در گفتگو با اندیشمندان معاصر» ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): کتاب «بایسته­های عرفان­پژوهی در گفتگو با اندیشمندان معاصر»؛ به کوشش حجج اسلام محمدرضا فلاح شیروانی و کاظم دلیری، در مرکز اخلاق و تربیت منتشر شد.

به گزارش ایسکا حجت الاسلام و المسلمین مهدی فصیحی کارشناس پژوهش مرکز اخلاق و تربیت با اعلام خبر انتشار کتاب «بایسته های عرفان پژوهی در گفتگو با اندیشمندان معاصر» اظهار داشت: این پروژه توسط حجج اسلام محمدرضا فلاح شیروانی و کاظم دلیری، در این مرکز به انجام رسیده است.

وی در تبیین این پروژه اظهار داشت: معنویت و عرفان، از اصیل ترین پیامهای پیامبر خاتم (ص) و عترت طاهره (ع) و میراثی ارزشمند است که قابل استنباط از آموزه‌ها و گزاره‌های اسلامی و برگرفته از سنت و سیره علمی و عملی حکیمان متاله، عارفان الهی و فقیهان متضلع و ارباب نظر و بصر است.

وی افزود:  و صد البته صیانت از  این میراث گران نیازمند آسیب شناسی ها، کاستی یابی ها و اولویت سنجی های مستمر و ژرف اندیشانه است.

حجت الاسلام فصیحی افزود: این دفتر که محصول رایزنی گسترده  با پژوهشگران حوزه عرفان و معنویت است، به مدد همکاری تعدادی از عرفان‌پژوهان و کارشناسان حوزوی و دانشگاهی و به هدف انعکاس منسجم و نظام مند دغدغه‌ها، آسیب‌شناسی‌ها، اولویت‌گذاری‌ها و نکته‌سنجی‌های ایشان گردآمده تا چشم انداز نسبتا روشنی از کاستی‌ها و بایسته‌های عرفان پژوهی را پیش روی همه دغدغه‌مندان و فرهیختگان قرار دهد.

انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
کلمات کليدي
معرفی کتاب
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 3778
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما