در جلسه شماره 126 کمیتۀ جذب هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی تصویب شد؛ ضرورت سیاست‌گذاری و اولویت‌بندی در جذب هیأت علمی دکتر علی اکبری معلم، دبیر هیأت اجرایی جـذب، ضرورت سیاست‌گذاری و اولویت‌بندی توسط پژوهشگاه و دانشگاه در جذب هیأت علمی را تبیین کرد. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم  و فرهنگ اسلامیبه نقل  از  دبیرخانه هیأت اجرایی جـذب مشترک پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)، دکتر علی اکبری معلم، دبیر هیأت اجرایی جـذب،   در این جلسه  اظهار  داشت: مطابق مصوبه ابلاغی، پژوهشگاه و دانشگاه موظفند موارد چهارگانه زیر را به هنگام ارسال درخواست جذب هیأت علمی جدید رعایت نمایند:
الف) سیاست‌گذاری و تصویب نقشه راه برای گروه علمی و پژوهشکده / دانشکده مربوط؛
ب) تعیین حوزه تخصص و تمحض هریک از اعضای هیأت علمی موجود در گروه علمی مربوط؛
ج) تعیین حوزه تخصص و تمحض متقاضی عضویت هیأت علمی و معرفی برجستگی‌ها و فوق‌العادگی متقاضی؛
د) تعیین خلاء‌های موجود، نیازهای ضروری و اولویت‌بندی آن مطابق سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌ها.
دبیر هیأت اجرایی جذب خاطر نشان کرد که هدف مصوبه مذکور، کمک به پژوهشگاه و دانشگاه در شناسایی و جذب نخبگان و فارغ‌التحصیلان برتر حوزوی جهت تحقق سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های کلان دفتر و حل مسائل نظام می‌باشد. وی در تشریح مصوبه یاد شده گفت: گروه‌های علمی، پژوهشکده‌ها و دانشکده‌ها لازم است برای خود، نقشه راه تعریف نمایند و حوزه تخصص هریک از اعضای هیأت علمی موجود را به روزرسانی کنند؛ خلاءهای موجود و نیازهای خود را احصا نموده، اولویت‌بندی کنند و به‌هنگام ارسال خواست جذب هیأت علمی جدید، حوزه تخصص متقاضی و فوق‌العادگی‌های موجود در وی را تعیین و معرفی نمایند؛ به‌نحوی که برای اعضای کمیته جذب هیأت علمی روشن شود که گروه، پژوهشکده و دانشکده متقاضی چه اهداف، رسالت و برنامه‌ای کلان برعهده دارد؟ اعضای هیأت علمی موجود درحال تحقق کدامیک از آنها هستند؟ نیازها و خلاءهای موجود چیست؟ حال فرد معرفی شده دارای چه توانایی، تخصص و ویژگی‌های خاص است که می‌تواند رسالت، هدف و برنامه کلان به جای مانده  را در طول خدمت خود در جایگاه هیأت علمی محقق سازد؟
همچنین دبیرهیأت اجرایی جذب نسبت به رعایت بند 7 مصوبه جلسه 125 کمیته جذب هیأت علمی دفتر تاکید نمودند. (به اتمام رساندن یک پژوهش مرتبط در حد کتاب در پژوهشگاه با تایید معاونت پژوهش پژوهشگاه و یکسال تدریس مستمر مرتبط و موفق در دانشگاه با تایید معاونت آموزش دانشگاه).
ایشان در پایان، از همۀ مدیران گروه‌های علمی و رؤسای پژوهشکده‌ها و دانشکده‌ها خواست تا در اجرای این مصوبات وتویی مهم همت گمارند.

 
منبع: اخبار هیأت اجرایی جـذب مشترک پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)
کلمات کليدي
اخبار اختصاصی ایسکا, دبیرخانه هیأت اجرایی جـذب مشترک پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 508
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما