رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهائی خبر داد؛ تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) و کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهائی  تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) و کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهائی برای یک دوره ی سه ساله تفاهم نامه همکاری به امضا رسید. به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ایسکا (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ) به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی آقای وحید شریفی با اعلام این خبر گفت: تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) و کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهائی برای یک دوره ی سه ساله به امضا رسید.

وی در ادامه برنامه ریزی برای گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین مردم، اجرای طرح های پژوهشی و مطالعاتی مشترک، همکاری در خدمت رسانی به مناطق محروم، با بهره گیری از امکانات روزآمد و فضای مجازی، شبکه سازی خدمات و منابع کتابخانه های عمومی و تخصصی شهر مشهد، بهره مندی بیشتر مخاطبان در استفاده بهینه از منابع موجود و سایر اقدامات مشترک را از موضوعات و محورهای این تفاهم نامه برشمرد.
رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهائی افزود: اجرای محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه بر اساس برنامه‌ها و روش‌های پیشنهادی کارگروه مشترک دو مجموعه صورت می‌گیرد و این کارگروه ضمن نظارت بر اجرای موضوع تفاهم‌نامه، بر حسب مطالبه دو مجموعه، گزارش روند پیشرفت‌کار و پیشنهادهای اصلاحی را به طرفین ارائه می‌کند.
همچنین به منظور عملیاتی نمودن و اجرای دقیق مفاد این تفاهم‌نامه، حسب ضرورت تشخیص کارگروه اجرائی، قراردادهایی مستقل تنظیم می‌شود.                                                                   
وحید شریفی در پایان گفت: ارتباط بین کتابخانه های عمومی و تخصصی می تواند در محورهای گوناگونی مفید باشد به عنوان مثال  در مواردی کتابهای تخصصی که به کتابخانه های عمومی اهدا می شود و یا کتاب های عمومی که به یک کتابخانه تخصصی اهدا می شود برای  کتابخانه  دریافت کننده  کاربردی نیست و در همین قالب بیش از  ۳۰۰۰ جلد کتاب بین این دو کتابخانه مبادله خواهد شد.
همچنین در حوزه اطلاع رسانی و اهداف ترویجی و همچنین در خصوص برگزاری دوره های آموزشی نیز این دو کتابخانه با هم به همکاری خواهند پرداخت


 
منبع: اخبار پژوهشکده اسلام تمدنی
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده اسلام تمدنی, تفاهم نامه
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 109
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما