بازدید جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور تونس از پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن آشنایی با فعالیت های پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران علوم اسلامی کشور تونس، از پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های این پژوهشکده آشنا شدند.

به گزارش پرتال جامع علوم و معارف قرآن، حجت الاسلام یوسفی مقدم رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، به معرفی این پژوهشکده پرداخت و اظهار داشت: پژوهشکده فرهنگ ومعارف قرآن در سال 1366شمسی تاسیس شد و اکنون با 5 گروه علمی و دو اداره فناوری واطلاعات و اداره پژوهش و 34نفر عضو هیات علمی و محقق در حال فعالیت است.
وی افزود: این پژوهشکده فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای انجام داده که همه آثار در مرز پژوهش و دانش هستند. تاکنون 120عنوان و بیش از 200جلد کتاب منتشر شده و در تالیف این پژوهش‌ها چند نکته مورد توجه قرار گرفته: 1-تمرکز برقرآن کریم بدون دخالت دادن هیچ منبع دیگر؛ 2- توجه به تمام منابع تفسیری شیعه و سنی در حدی که بزرگترین کتابخانه تفسیر را تشکیل داده ایم که بابیش از 50000 هزار جلد کتاب یکی از بزرگترین کتابخانه قرآنی در جهان اسلام است.
سپس حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده مدیر گروه پژوهشی فرهنگنامه‌های قرآنی به معرفی برخی از آثار این گروه پژوهشی پرداخت و گفت: فرهنگ موضوعی تفاسیر، فرهنگ قرآن، فرهنگنامه واژگان مشابه در قرآن و نیز فرهنگنامه تحلیلی وجوه و نظائر در قرآن را از جمله آثار چاپ شده این گروه است که به عنوان کتب مرجع برای محققان قرآنی قابل استفاده می باشند.
وی همچنین دائره المعارف قرآن کریم را یکی دیگر از آثار این پژوهشکده برشمرد و اظهار داشت این دائره المعارف در نوع خود در جهان اسلام کم نظیر و با بی نظیر است.
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم در پایان از حضور اندیشمندان و اساتید تونسی در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تشکر نمود و از آمادگی این پژوهشکده برای گسترش ارتباطات در زمینه‌های فکری و فرهنگی با دانشگاه‌های تونس خبر داد.
گفتنی است میهمانان حاضر در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، استفاده از تجربیات ارزشمند و نیز ترجمه آثار و فعالیت‌های پژوهشکده به زبان‌های زنده دنیا بویژه انگلیسی و عربی را برای دانشگاه‌های جهان اسلام مهم و ضروری دانستند.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه، اندیشمندان تونسی حاضر در جلسه، به بیان بخشی از پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی خود در زمینه های مختلف علوم اسلامی پرداختند.
 
منبع: تولید محتوای پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
حجت الاسلام و المسلمین عبسی زاده, حجت الاسلام یوسفی مقدم, پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن, اخبار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن, اساتید تونسی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1368
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما