در نشست صمیمانه ی ریاست دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مطرح شد: رویکرد واکنش سریع، باید در دستور کار پژوهش قرار بگیرد. به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، حجت الاسلام والمسلمین مسعودی در ابتدای این نشست گفت: دستاوردهای علم، برگرفته از تعاملات علمی و پژوهشی شایسته و بایسته و محصول استنباط و برداشت های عالمانه متخصصان و اندیشمندان خبره در هر علمی می باشد و این مهم نشانگر والابودن جایگاه تحقیق و پژوهش در عرصه تولید علم می باشد.
ریاست دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در ادامه افزود: امروزه با توجه به تحولات بنیادین و پرشتاب در عرصه علم و دانش و لزوم بهره گیری مناسب از آموزه های دانشی در سبک زندگی نوین و تغییرات رو به تزاید در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، نیازمند پاسخ ها و پژوهش های کاملا عالمانه و تخصصی هستیم. امروزه نیاز به نوآوری در عرصه پژوهش امری ضروری تلقی می گردد و دوری از کارهای  تکراری و تقلیدی و دوری از ترجمه محض، از ضروریات قلمداد می شود.
وی افزود: فعالیت های علمی صورت پذیرفته در حوزه های مختلف در دهه های گذشته که خود به نوعی اسناد پژوهشی نظام تلقی می شود، نیازمند تحقق در عرصه عمل و متن واقع، به ویژه معطوف به رفع نیازهای ضروری نظام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی در ادامه با اشاره به ضرورت ها و مسایل نوین گفت: با ورود به دهه ی پنجم انقلاب و ظهور و بروز اقتضائات جدید، تتمیم رویکردهای پژوهشی و اقدامات علمی در راستای واکنش سریع به مسائل، باید مورد توجه جدی تری قرار گیرد.
وی افزود: امروز دیگر پژوهشهای بسیار زمان بر چندان ما را در برابر مشکلات پیش رو یاری نخواهد کرد. لذا اولویت سنجی کارهای پژوهشی و توجه به مسئله های چالشی که از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و رصد به موقع موضوعات پژوهشی به منظور چاره جویی برای آنها از الزامات فعالیت های علمی پژوهشی در دهه پنجم انقلاب می باشد.
وی مساله انتشار و عرضه را از قطعه های اصلی پروسه پژوهش برشمرد و افزود با توجه به بسترهای روزآمد و کارآمد در این زمینه نیز باید دقت و واکاوی مجددی صورت گیرد و انتشار حداکثری در دستور کار قرار گیرد.
منبع: تولید محتوای پژوهشکده اسلام تمدنی
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده اسلام تمدنی, پژوهشکده اسلام تمدنی, حجت الاسلام والمسلمین مسعودی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 65
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما