رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی تشریح کرد اهم فعالیت های اداره بین الملل مرکز همکاری ها در سال 98 دکتر رجبعلی اسفندیار رئیس مرکز همکاری های علمی و بین الملل  به تشریح فعالیت های اداره بین الملل مرکز همکاری ها در سال 98 پرداخت.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسکا(پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ) به نقل از اداره بین الملل مرکز همکاری ها،  رئیس مرکز با توجه به رسالت اداره بین الملل مرکز همکاری ها، به اهم  فعالیت های این اداره در حوزه برگزاری نشست های و همایش، دید و بازدید ها  بین المللی و دیگر امور بین الملل پرداخت. 
وی ابراز داشت:  برگزاری نشست های « نقش جنبش های اسلامی در مواجهه با معامله قرن»، «جریان های فکری – سیاسی الجزایر» ، «تحلیل سیاسی اجتماعی شرایط کنونی عراق و لبنان» از جمله نشست هایی بود که در سال های گذشته برگزار شد. 
همچنین رئیس مرکز همکاری ها تصریح کرد با توجه به اهمیت اربعین، زمینه سازی برای راه اندازی اندیشکده اربعین از طریق جلسه مشترک با ستاد فرهنگی اربعین، وشرکت تعدادی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مراسم اربعین سال 1398 از جمله فعالیت هایی بود که در این راستا انجام گرفت. 
همکاری برای سفرهای بین المللی چهار نفر ازاعضای هیئت علمی برای شرکت در پیش همایش ها و همایش های بین المللی از دیگر فعالیت های این اداره بوده است. 
به منظور معرفی پژوهشگاه و همکاری بهتر با سازمان ها و ارگان های بین المللی هماهنگی برای دیدار اشخاص بین المللی صورت گرفته است که  از جمله آنها می توان به هماهنگی دیدار سفیر واتیکان، هماهنگی دیدار فواد ایزدی مدیرعامل مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها، هماهنگی دیدار سفیر قزاقستان، هماهنگی دیدار «دیمیتری الکساندر کیس» سفیر کشور یونان، دیدار و گفتگو با دکتر تسخیر رئیس مرکز گفتگوهای ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات، هماهنگی دیدار هیئت انستیتو شرق شناسی آکادمی روسیه از پژوهشگاه اشاره کرد. 
در سال گذشته با همکاری این اداره، پژوهشگاه  توانست در نمایشگاه بین المللی کتاب کشورهای ترکمنستان و تونس حضور داشته باشد. 
همچنین این اداره حضوری فعال در برگزاری  دو همایش بین المللی «گفتگو های فرهنگی در چشم انداز تمدنی و جهان عرب» و «نظریه انتظار در اندیشه امام خامنه ای» داشت. 


 
منبع: مرکز همکاری های علمی و بین الملل
کلمات کليدي
اخبار مرکز همکاری های علمی و بی الملل, رجبعلی اسفندیار
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 200
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما