در گفت و گویی صورت گرفت: تبیین شیوه انتخاب برترین های ادارات ستادی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معاون منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در ارزیابی عملکرد ادارات ستادی،سه  دسته از شاخصه های  عمومی،اختصاصی و تعاملی ادارات با مراکز و پژوهشکده ها و بالعکس مد نظر قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی،علی اکبری معلم در گفت و گویی با اشاره به فعالیت های معاونت منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه برای بهتر برگزار شدن هفته پژوهش و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،اقدام به انجام فعالیت هایی کرده است که فعال کردن کارگروه منابع انسانی، مالی و پشتیبانی از جمله این فعالیت ها بوده است که در این خصوص پس از برگزاری جلسات متعدد نسبت به اصلاح دستورالعمل ادارات برتر، اجاره سالن مورد نیاز و همین‏طور پیگیری بودجه مورد نیاز و برنامه‏هایی که برای پشتیبانی نیاز است در این جلسات مورد بررسی و تعیین تکلیف شده است.
وی یکی دیگر از فعالیت‏های معاونت منابع انسانی، ارزیابی عملکرد ادارات ستادی پژوهشگاه است. برابر تصمیم هیأت رئیسه، هر سال در هفته پژوهش عملکرد ادارات ستادی پژوهشگاه مورد ارزیابی قرار می‏گیرد. 13 اداره موجود پژوهشگاه به همراه 12 اداره امور پژوهشی در قالب دستورالعمل انتخاب اداره برتر مورد ارزیابی قرار می‏گیرند.
معاون منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در ارزیابی عملکرد ادارات ستادی، سه دسته از شاخصه‏های عمومی، اختصاصی و تعاملی ادارات با مراکز و پژوهشکده‏ها و بالعکس مد نظر قرار می‏گیرند. 
وی افزود:شاخص‏های عمومی آن‏دسته از فعالیت‏هایی است که بر اساس سیاست‏ها و اولویت‏های پژوهشگاه باید کارهای‏شان را به انجام برسانند و عمل به آن و حفظ این ویژگیها  از حمله داشتن نگرش راهبردی و برنامه محوری  برای تمامی ادارات ضروری است.
اکبری معلم اظهار داشت: شاخصه‏های اختصاصی فعالیت‏هایی را مدنظر قرار می‏دهد که هر اداره به صورت اختصاصی آن فعالیت را به انجام می‏رساند و در اداره دیگر تعریف نشده است و اما شاخص‏های تعاملی، نتیجه عملکرد هر اداره نسبت به تعامل با ادارت دیگر است. یعنی نوعی نظرسنجی از عملکرد ادارات ستادی است. در توزیع امتیاز شاخص‏ها 45 برای امتیازهای عمومی، 35 امتیاز برای شاخص‏های اختصاصی و 20 امتیاز برای شاخص‏های تعاملی درنظر گرفته شده است.
وی گفت: هدف اصلی از انجام ارزیابی از عملکرد ادارات ستادی، تقویت انگیزه همکاران، تقویت همدلی و کار گروهی و رصد میزان سیاست‏ها و اولویت‏های پژوهشگاه‏ است که در طول سال برای همه عزیزان ابلاغ شده است.
معاون منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از دیگر فعالیت‏های این معاونت را ، اجرای برنامه تجلیل از برترین‏های ستاد پژوهش است. در این روز معاونت با ارائه گزارشی از ارزیابی عملکرد ادارات ستادی و معرفی برترین‏های ادارات با سخنرانی برخی از مسئولان حوزوی و مسئولان دفتر بهره می‏گیرند و در پایان هم ضمن معرفی ادارات برتر، از رؤسای آن‏ها درخواست می‏شود که برای بیان نظرات خودشان که ویژگی‏ها و برتر شدن خودشان را در چند دقیقه برای حضار و مخاطبان بیان کنند.

 وی خاطر نشان کرد: امید داریم با انجام به موقع وظایف و ایجاد همدلی بیشتر در بین همکاران بتوانیم در تحقق هدف‏های پژوهشگاه و  دفتر تبلیغات اسلامی بیش از پیش موفق باشیم.
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی
کلمات کليدي
اخبار پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم, دکتر علی اکبری معلم
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 111
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما