نسخه آزمایشی
ویدئو ها
حجت الاسلام والمسلمین علی خراسانی
مدیر گروه دائره المعارف های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد: دانشنامه قرآنی «امنیت متعالیه» در حال تدوین است مدیر گروه دائره المعارف های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تدوین دانشنامه قرآنی «امنیت متعالیه» در این گروه خبر داد. به گزارش  روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از  پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین علی خراسانی در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر اظهار داشت: در ادامه ارائه دانشنامه های تخصصی قرآنی که برگرفته از دائره المعارف قران کریم است، دانشنامه قرآنی «امنیت متعالیه» را ارائه خواهیم کرد..

وی با بیان این که دانشنامه قرآنی «امنیت» بر اساس امنیت متعالیه ارائه خواهد شد، گفت: در این دانشنامه، مدخل های مرتبط با امنیت را ارائه می کنیم و بر اساس طرح و نظری که حجت الاسلام والمسلمین دکتر لکزایی دارند، بحث امنیت را نه در قلمرویی که امروز در دانش سیاسی مطرح است، بلکه بر اساس امنیتی که بر گرفته از مکتب اسلام است، ارائه خواهیم کرد.

مدیر گروه دائره المعارف های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کردک امنیت بر آمده از اسلام و قرآن، امنیتی است که متوجه شکوفایی استعدادهای انسان با محوریت عقل و آموزه های پیامبران الهی است.

وی با اشاره به این که از شاخص های امنیت متعالیه این است که هم ناظر به دنیا و هم ناظر به آخرت است، افزود: امنیت متعالیه هم امور مادی و هم امور معنوی را شامل می شود و در سه ساحت باورها، اخلاق و رفتار حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین خراسانی اظهار داشت: با توجه به تعریف ذکر شده از امنیت متعالیه، طیف وسیعی از مدخل های دایره المعارف ذیل این قلمرو و مفهوم قرار می گیرد و بر همین اساس، دانشنامه تخصصی «امنیت متعالیه» را تدوین می کنیم.

وی با اشاره به عوامل و اسباب امنیت گفت: بخش زیادی از مدخل های دائره المعارف قرآن کریم از عوامل و اسباب امنیت بشمار می آید که این عوامل اعم از عوامل مادی و معنوی، باورها و اخلاق و رفتار انسان ها و افعال و اوصاف الهی و افعال و گروه های اثر گذار در ایجاد امنیت است.

وی گفت: طیف وسیعی از مدخل های دائره المعارف قرآن کریم ذیل امنیت قرار می گیرد و تلاش خواهد شد که امسال جلد اول دانشنامه «امنیت متعالیه» را با مقدمه حجت الاسلام والمسلمین دکتر لکزایی منتشر کنیم و کارهای مقدماتی جلدهای دوم و سوم را نیز تا پایان سال جاری انجام دهیم.

مدیر گروه دائره المعارف های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که پیش بینی می شود که دانشنامه «امنیت متعالیه» در نهایت در حدود ۶ جلد منتشر و بیش از ۱۲۰۰ مدخل را شامل شود، خاطرنشان کرد: امنیت متعالیه فراتر از اخلاق، فقه و کلام است و به مراتب از مجموع مدخل های دانش علوم سیاسی وسیع تر و گسترده تر خواهد بود.
منبع: پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )
کلمات کليدي
حجت الاسلام والمسلمین علی خراسانی, اخبار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
 
امتیاز دهی
 
 

شماره شانزدهم فصلنامه علمی ـ ترویجی «مطالعات علوم قرآن» منتشر شد
نشست علمی  پژوهش‌های علوم قرآنی و حکمرانی برگزار شد
کتاب «تعامل با زندانی و اسیر بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع)» منتشر شد
نقش فرهنگنامه های قرانی در حکمرانی و توسعه علوم
«دائرة المعارف قرآن کریم و حکمرانی»
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 77
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما