مدیر گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی پژوهشی خبر داد:

انتشار کتاب «جاودانگی بر پایۀ داده‌های عام عقل»

در آستانۀ برگزاری همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» در بهمن ماه 1399 اثر «جاودانگی بر پایۀ داده‌های عام عقل» از پروژه های پژوهشکده فلسفه و کلام تالیف حجت¬الاسلام والمسلمین دکتر امیر دیوانی بزودی توسط نشر پژوهشگاه منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی ایسکا (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی )، صالحی امیری مدیر گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی پژوهشی اظهار داشت: در آستانۀ برگزاری همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» در بهمن ماه 1399 اثر «جاودانگی بر پایۀ داده‌های عام عقل» از پروژه های پژوهشکده فلسفه و کلام تالیف حجت¬الاسلام والمسلمین دکتر امیر دیوانی بزودی توسط نشر پژوهشگاه منتشر خواهد شد.
ایشان در ارتباط با این کتاب بیان داشت: متفکران و فیلسوفان برای اثبات استدلالی زندگی پس از مرگ، شیوه‌های متفاوت و روش‌های متعددی پیموده‌اند. در یکی از این شیوه‌ها، نقطۀ عزیمت استدلال‌ها بر ساختار وجودی انسان قرار می‌گیرد. در این روش در کنار بدنِ انسان هویت دیگری مطرح می‌شود که نفس یا روح یا ذهن خوانده می‌شود. روش دیگر، پرداختن به مطالعۀ جهان و موجودات جهان است تا نمونه‌هایی به‌منزلۀ نقطۀ عزیمت برای تبیین امکان زندگی پس از مرگ یافت شود و روش سوم، پرداختن به اندیشه‌های طبیعت نوع انسانی یا طبیعت عقل است تا به زندگی پس از مرگ و نیز جهان پس از مرگ عبور شود. 
کتاب در هفت فصل تالیف و هر فصل به گونه‌ای نوشته شده است که بدون نیاز به فصل‌های دیگر خوانده شود؛ اما برای بهتر ارتباط برقرار کردن با یک فصل خواندن استدلال‌های دیگر مفید می¬باشد.

ایشان همچنین بیان داشت: از این پژوهشکده و در راستای این همایش، بیش از ده اثر دیگر در دست آماده سازی جهت نشر می باشد
منبع:گروه برنامه ­ریزی، نظارت و ارزیابی پژوهشی
كلمات كليدي : اخبار معاونت پژوهشی , گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی پژوهشی , صالحی امیری

تاریخ خبر: 1399/11/5 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 405 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 406
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما