استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد:

کتاب «خدا در قرآن و کتاب مقدس» منتشر می‌شود

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تألیف کتاب «خدا در قرآن و کتاب مقدس؛ بررسی و نقد آرای کارن آرمسترانگ و دنیز ماسون» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسکا (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ) به نقل از  پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد اکبریان در گفت‌وگویی از تألیف کتابی با عنوان «خدا در قرآن و کتاب مقدس؛ بررسی و نقد آرای کارن آرمسترانگ و دنیز ماسون» خبر داد و اظهار داشت: این اثر از اواخر سال ۹۷ شروع شد و دو بخش دارد؛ هر بخش از این کتاب مربوط به یکی از خاورشناسان است و در آن دیدگاه «کارن آرمسترانگ» و «دنیز ماسون» مورد نقد قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه علت انتخاب این دو خاورشناس آن بوده که کتاب ویژه‌ای برای این موضوع دارند، گفت: در واقع هر کدام اثری درباره بررسی تطبیقی دیدگاه قرآن و کتاب مقدس در موضوع خداباوری و یا اعتقاد به خدا دارند؛ هر دو کتاب مستقلی نوشته‌اند، ضمن اینکه در مورد این دو اثر هم کار تحقیقی در کشور صورت نگرفته است.


استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کتاب در ۱۶۰ صفحه نوشته خواهد شد و نقد دیدگاه هر دو نفر در ۸۰ صفحه جداگانه انجام می‌شود؛ در بخش اول که به خانم آرمسترانگ اختصاص دارد، در مورد روش تاریخی ایشان بحث شده و همچنین مبانی دیدگاه ایشان و برخی مطالبی که بیان کرده، مورد بحث و نقد قرار گرفته است.

وی افزود: در مورد بخش دوم مربوط به خانم دنیز هم ابتدا بحث روشی انجام و مسائل تطبیقی ایشان بررسی و نقد شده است؛ وی به صورت جزئی در موضوع خداشناسی به تطبیق میان قرآن و کتاب مقدس پرداخته، ولی مباحث خانم آرمسترانگ کلی‌تر است؛ ایشان تلاش کرده تا تثلیث مسیحیت را با توحید مدنظر قرآن هماهنگ قرار دهد که ما نقد و بررسی این مطلب را بیان کرده‌ایم.


حجت‌الاسلام والمسلمین اکبریان خاطرنشان کرد: این دو نفر برخلاف خیلی از مستشرقان، نگاه مثبتی به قرآن دارند. به خصوص خانم دنیز که در برخی موارد به برتری آموزه‌های قرآنی در مقایسه با کتاب مقدس اعتراف و تأکید کرده است. وی به نقصی در کتاب مقدس معتقد است که به وسیله مفسران مسیحی تکمیل می‌شود، ولی در مورد قرآن آن را بدون نقص و کامل می‌داند و بحث خداشناسی و توحید را بحثی روشن می‌داند.
منبع:پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )
عكس هاي مرتبط :
كلمات كليدي : اخبار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن , سید محمد اکبریان

تاریخ خبر: 1399/8/5 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 107 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 108
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما