جلسه 31 دیدار با اصحاب قلم
در سی و یکمین نشست «اصحاب قلم » صورت گرفت؛ اگر بخواهد حکومت دینی پا بر جا باشد، باید تبلیغ دین داشته باشد. در سی و یکمین نشست «اصحاب قلم » صورت گرفت؛ معرفی کتاب «تبلیغات دینی در حکومت دینی رییس مرکز احیای آثار اسامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسامی در معرفی اثر خود با عنوان «تبلیغات دینی در حکومت دینی » گفت: در این کتاب ثابت شده که حکومت دینی حتماً باید دین را تبلیغ کند زیرا فلسفه وجودی حکومت دینی بر اساس تبلیغ و گسترش ارز شهای دینی است و ا گر بخواهد حکومت دینی پا بر جا باشد، باید تبلیغ دین داشته باشد. به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسامی، حجت الاسلام والمسلمین اکبر اسدعلیزاده در سی و یکمین نشست «اصحاب قلم » در گفتگو با خبرنگار ما به معرفی کتاب خود با عنوان «تبلیغات دینی در حکومت دینی » پرداخت و اظهار داشت: بحث اصلی این کتاب این است که آیا تبلیغ دین از وظایف حکومت دینی است یا این که حکومت دینی باید وظایف حاکمیتی خود را انجام دهد و تبلیغ دینی را به نهادهای مختلف واگذار کند.
وی افزود: برخی شبهه ای را مطرح کردند که حکومت اسامی کارش حکومت کردن است و لزومی ندارد که تبلیغ دین کند ولی با توجه به پیشنهادی که پژوهشکده الهیات و خانواده پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به ما دادند که کتابی را در این زمینه ارائه کنیم، تحقیقاتی انجام شد و این کتاب را در پاسخ به این شبهه ارائه کردیم.

رییس مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به پیشینه این بحث افزود:در این خصوص به صورت پراکنده کارهایی شده است ولی ما با نگاه جامع این کتاب را ارائه دادیم و این کتاب در چارچوب خود هم چالش ها و آسیب های حکومت اسامی و هم آسیب های تبلیغ دینی را بحث می کند و وظایفی را که حکومت دینی و مبلغان دینی دارند، ارائه می کند و یک کتاب کاربردی و جامع نسبت به این مباحث است.
وی با اشاره به فهرست و عناوین کلی این کتاب گفت: این کتاب حاوی 5 بخش است که بخش اول کلیات و مفاهیم را شامل می شود، بخش دوم وظایف و کارکردهای حکومت دینی، بخش سوم مقایسه حکومت دینی با حکومت های غیر دینی، بخش چهارم آسیب های حکومت دینی و بخش پنجم آسیب شناسی تبلیغات دینی در حکومت دینی است.
حجت الاسلام والمسلمین اسدعلیزاده با بیان این که بحث اصلی در این کتاب آن است که حکومت دینی باید دین را تبلیغ کند و اگر دین را تبلیغ نکند ماندگاری خودش به خطر می افتد، به خوانش بخشی از کتاب پرداخت و افزود: فلسفه حکومت دینی، اجرای احکام الهی و پاسداری و حفظ آن است؛حکومت اسامی ضامن اجرای قوانین اسامی بوده و خاستگاه تمام ارزش های آن، خدا و سوق دادن جامعه به سوی او است.
وی در قرائت بخش دیگری از کتاب خود در رابطه با اهمیت و جایگاه تبلیغ دین گفت: دشمنان با امکانات فراوان و استفاده از تکنولوژ یهای جدید هجمه تبلیغاتی گسترده ای را علیه اسام ناب آغاز کرده اند و این مسأله ما را برای مقابله با این هجمه ها فرا می خواند و ضرورت تبلیغ دین را دو چندان می کند و در صورت کوتاهی در این امر خطر تباهی ارزش های دینی حتمی است. رییس مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسامی افزود: اصولاً دین بدون تبلیغ آن معنا ندارد و تبلیغ دین مربوط به یک دوره زمانی خاص نیست، بلکه یک امر مداوم و پیوسته ای است که حیات اسام و تفکر دینی و تعمیق بخشیدن به باورهای دین به آن بستگی دارد و به هیچ وجه توقف پذیر نیست زیرا توقف تبلیغ دین مساوی با مرگ باورهای دینی است.
وی افزود: در این کتاب ثابت کرده ام که حکومت دینی حتماً باید تبلیغ دین کند زیرا فلسفه وجودی حکومت دینی بر اساس تبلیغ و گسترش ارزش های دینی است و اگر بخواهد حکومت دینی پا بر جا باشد، باید تبلیغ دین داشته باشد.
گفتنی است این کتاب در سال 1392 در همایش «تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب » از سوی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسامی اصفهان به عنوان «اثر برگزیده » برای دریافت جایزه ویژه انتخاب شد.
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی
کلمات کليدي
اخبار روابط عمومی, دیدار با اصحاب قلم, حجت الاسلام اکبر اسدی علیزاده, مرکز احیای آثار اسامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1554
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما