پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

روزه براساس آموزه های قرآن و اهل بیت علیهم السلام

سبک زندگی هر جامعه‌ای‌، نمای ظاهر و آشکار هویت آن جامعه است و هر جامعه‌ای زمانی می‌تواند آثار ایدئولوژی و جهان‌بینی ‌خود را به نمایش بگذارد که سبک زندگی او متناسب با باورها و ارزش‌هایش شکل گرفته باشد. جامعه کنونی ما به علت تأثیرپذیری از فرهنگ غرب از یک سو و تحت تأثیر زندگی قبل از انقلاب اسلامی از سوی دیگر، متأسفانه نتوانسته است میان باورهای اصیل اسلامی و سبک زندگی خود در حوزه‌های گوناگون فردی و اجتماعی، ارتباطی عمیق و تنگاتنگ ایجاد کند و از داشتن سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی محروم مانده و نتوانسته است از میوه‌های ارزشمند عقاید و باورهای دینی خویش در عرصه رفتار و سبک زندگی بهره‌مند گردد.
روزه براساس آموزه های قرآن و اهل بیت علیهم السلام
 نویسنده: عباس کوثری
تهیه: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
نوبت چاپ: اول
صفحات: 60
قطع: پالتویی، شومیز
قیمت: 90000 ریال
کد: 579
 
سبک زندگی هر جامعه‌ای‌، نمای ظاهر و آشکار هویت آن جامعه است و هر جامعه‌ای زمانی می‌تواند آثار ایدئولوژی و جهان‌بینی ‌خود را به نمایش بگذارد که سبک زندگی او متناسب با باورها و ارزش‌هایش شکل گرفته باشد.

جامعه کنونی ما به علت تأثیرپذیری از فرهنگ غرب از یک سو و تحت تأثیر زندگی قبل از انقلاب اسلامی از سوی دیگر، متأسفانه نتوانسته است میان باورهای اصیل اسلامی و سبک زندگی خود در حوزه‌های گوناگون فردی و اجتماعی، ارتباطی عمیق و تنگاتنگ ایجاد کند و از داشتن سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی محروم مانده و نتوانسته است از میوه‌های ارزشمند عقاید و باورهای دینی خویش در عرصه رفتار و سبک زندگی بهره‌مند گردد. مقام معظم رهبری با درک صحیح از این وضعیت نگران‌کننده جامعه فرمودند: باید آسیب‌شناسی شود که چرا ما در این حوزه ( سبک زندگی اسلامی ) که بخش حقیقی و اصلی تمدن است پیشرفت نکردیم. ایشان برای اصلاح جامعه از آسیب‌های یاد‌شده و دستیابی به زندگی بر اساس سبک اسلامی فرمودند: هدایت قرآن را باید در زندگی خود حاکم کرد؛ ما بحمدالله هم قرآن را داریم و هم کلمات اهل‌بیت علیهم السلام را داریم: « انی تارک فیکم الثقلین »؛ باید از اینها استفاده کنیم و جامعه را بر اساس اینها شکل دهیم .[1] اگر در جوامع بشری قرآن حاکم باشد، هم سعادت دنیا هست، هم علوّ معنوی هست، راه سلامت را، راه امنیت را، راه امنیت روانی را قرآن به روی ما باز می‌کند؛ راه عزت را قرآن به روی ما باز می‌کند؛ راه زندگی درست را و سبک زندگی سعادت‌آمیز را قرآن به روی ما باز می‌کند 

 
منبع: اداره نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
كلمات كليدي : حجت الاسلام والمسلمین عباس کوثری , معرفی آثار , آثار علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قران

تاریخ خبر: 1399/4/15 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 726 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 727
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما