در راستای بسط همکاری های بین المللی 

اعلام آمادگی پژوهشگاه و موسسه وارث الانبیاء برای برگزاری با شکوه تر برنامه اربعین

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین الملل  به همراه رئیس اداره بین الملل مرکز همکاری و رئیس فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در روز پنجشنبه 30 خرداد با شیخ رافد التمیمی رئیس موسسه وارث الانبیاء دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش اداره بین الملل مرکز همکاری های علمی و بین الملل در این دیدار، ىكتر رجبعلی اسفندیار در ابتدا با معرفی ظرفیت های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشکده های این پژوهشگاه به زمینه های همکاری دو مرکز پرداختند و با اشاره به برنامه ریزی این پژوهشگاه به منظور راه اندازی اندیشکده اربعین، خواستار همکاری بیشتر پژوهشگاه و موسسه وارث الانبیاء در این زمینه شد. 
وی در ادامه با اشاره به عظمت رویداد اربعین و وجود هیئت علمی فعال در پژوهشگاه و فعالیت موسسه وارث الانبیاء در عراق، به امکان همکاری بیشتر این دو مرکز اشاره داشت و خواهان تدوین برنامه ای موثر برای پیشبرد این اهداف شد. 
در ادامه مهندس پهلوانی، ضمن معرفی  نرم افزار پژوهان و امکانات متفاوت این نرم افزار و بارگذاری کتب مختلف پژوهشگاه و دیگر مراکز اسلامی طرف قرار داد با پژوهشگاه، به امکان بارگذاری کتب موسسه وارث الانبیاء در این نرم افزار اشاره کرد. 
در پایان حسن عبدی پور رئیس اداره بین الملل مرکز همکاری های علمی و بین الملل، به جمع بندی جلسه پرداخت و خواهان بررسی و اعلام نظر موسسه وارث الانبیاء جهت بهره گیری از ظرفیت های پژوهشگاه  برای همکارهاری مشترک در زمینه ترجمه، احیای تراث، فضای مجازی و فناوری اطلاعات، همایش ها، نشست ها و کارگاه های بین المللی پژوهشگاه شد. 
شیخ رافد التمیمی رئیس موسسه وارث الانبیاء نیز ضمن خوش آمدگویی به معرفی فعالیت ها و اهداف موسسه پرداخت و حوزه فعالیت های این موسسه را تالیف و ترجمه، برگزاری نشست ها و همایش ها، انتشارات نشریات و مجلات، موسوعه ها دانست. 

رئیس وارث الانبیاء فعالیت های ا ین موسسه را در سه حوزه 1 – جهان تشیع 2 – جهان اسلام و 3 – ادیان آسمانی دانست. 
رافد التمیمی در پایان خواستار همکاری بیشتر موسسه وارث الانبیاء و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حوزه های مشترک شد. 

 
منبع:

07:161398/4/4
تعداد بازدید: 586
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 587
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما