بررسی و تحلیل آفرینش هنری و بهویژه تصویر هنری نقطه كانونی این پژوهش میباشد. بههمین روی مهمترین پیشفرض این پژوهش آن است كه نهجالبلاغه متنی است با ویژگی كامل یك متن ادبی كه از ساز و كارهای آفرینش یك متن، بهخوبی بهره برده است. فرض بنیادین آن است كه این اثر بیش از هر چیز، یك متن است و بررسی و واكاوی عناصر متنیت یك متنی مهمترین دغدغه این پژوهش است.
آفرینشهای هنری در نهجالبلاغة
مؤلف : سیّدحسین سیّدی
تاریخ انتشار : 97
چکیده : نهجالبلاغه حاصل اندیشهورزی و تأمّلات انسانی است كه بیش از هر چیز به انسان و فرجام كار او میاندیشد. لذا صورت و معنا در آن چنان بههم پیوند خوردهاند كه گوینده آن از هر دو عنصر تشكیلدهنده ی متن برای قصد و هدفی كه از القای كلام دارد، بهرهها برده است. گوینده ی این سخنان به خوبی آگاه بوده است كه معنا اگر صورت زیبا نپوشد، ماندگار نخواهد شد و صورت زیبا هم بدون داشتن معنا و لایههای معنایی، چند صباحی جلوهگری خواهد كرد. لذا بررسی و تحلیل آفرینش هنری و بهویژه تصویر هنری نقطه كانونی این پژوهش میباشد. بههمین روی مهمترین پیشفرض این پژوهش آن است كه نهجالبلاغه متنی است با ویژگی كامل یك متن ادبی كه از ساز و كارهای آفرینش یك متن، بهخوبی بهره برده است. فرض بنیادین آن است كه این اثر بیش از هر چیز، یك متن است و بررسی و واكاوی عناصر متنیت یك متنی مهمترین دغدغه این پژوهش است.
منبع:اختصاصی/سایت ایسکا
تاریخ خبر: 1397/7/4 چهارشنبهتعداد بازدید کل: 253 تعداد بازدید امروز: 1